Hopp til innholdet

Nettundervisning

Alt om nettundervisningen

Nytt opptak til Nettstudiet i samtidslitteratur for barn og unge

Nytt opptak til Nettstudiet i samtidslitteratur for barn og unge

Vi tek opp studentar til Nettstudiet i samtidslitteratur for barn og unge våren 2022, med oppstart 29. august. Søknadsfrist: 1. mai
Økt kompetanse og faglig trygghet gjennom videreutdanning ved instituttet

Økt kompetanse og faglig trygghet gjennom videreutdanning ved instituttet

Farkhanda Amir har jobbet på bibliotek i 20 år og stortrives i jobben. Nå er hun student på vårt nettstudium i samtidslitteratur.
Nytt opptak til Samtidslitteratur for barn og unge. Nettbasert videreutdanning for litteraturformidlere

Nytt opptak til Samtidslitteratur for barn og unge. Nettbasert videreutdanning for litteraturformidlere

Er du litteraturformidler i skole, bibliotek eller barnehage? Få oppdatert kunnskap om alt fra tegneserier og spill til språklig mangfold og bærekraft i litteraturen.
Fantastisk samtidslitteratur

Fantastisk samtidslitteratur

Studentblogg: Fantasy og science fiction er vel også samtidslitteratur? Dette spør student Stine-Louise Jørgensen om i dette innlegget.
En gavepakke for leseglede hos alle

En gavepakke for leseglede hos alle

Studentblogg: Hva er forskjellen på tradisjonell litteratur for barn og unge og dagens litteratur skrevet etter år 2000? Er det en forskjell der som skaper mer leseglede nå enn tidligere?
Ellen Torp

Kanskje går det an?! Kraften som bor i samtidslitteratur for unge voksne

Studentblogg: Samtidslitteratur for ungdom finnes i alle sjangre. Historier skrives og tegnes, og vi, formidlerne, må få dem opp og ned, ut og inn i de hodene som kan dikte med og gi fortellingene liv.
Grenseløs formidling?

Grenseløs formidling?

Studentblogg: Jeg har sneket meg inn på DKS-forestillingen Les for livet!, produsert av Nynorsk kultursentrum. Vi møter to fremtidsmennesker som har forlatt jorden og mistet seg selv på veien.
May Therese Vorland

Mellom jeget og naturen

Studentblogg: Hvorfor er det viktig å skape og formidle samtidslitteratur? Har ikke det beste blitt skrevet, den mest originale kunsten blitt laget?
Alle leser ”En Pingles dagbok”- eller hvordan oppdra en selvstendig leser?

Alle leser ”En Pingles dagbok”- eller hvordan oppdra en selvstendig leser?

Studentblogg: Er det egentlig mulig å oppdra en selvstendig leser når barns preferanser i stor grad dikteres av det sosialt aksepterte?
Ingrid Senje Rasmussen

Å klatre over veggen mellom bøkene og lesarane

Studentblogg: Det kan kjennast som å klatre opp ein glatt betongvegg å forsøke å tilråde dei bøkene som ikkje ligg i stablar på borda, dei som står einsame i hyllene og må kjøpast til fullpris.
Nettstudiet forskyver årlig oppstartstidspunkt til høsten.

Nettstudiet har nytt opptak høsten 2020

Nettstudiet i samtidslitteratur for barn og unge forskyver fra 2020 studiestart til høsten. 
Litteraturformidling på nett

Litteraturformidling på nett

Gledelig nyhet: I samarbeid med Kristin Storrusten har vi laget et introkurs i litteraturformidling på sosiale medier. Vi har tenkt spesielt på skolebibliotekarer, men tror absolutt kurset vil passe alle formidlere. Se hele kurset her.